Check in Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Annemart - WaarBenJij.nu Check in Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Annemart - WaarBenJij.nu

Check in Bangkok

Door: Annemart

Blijf op de hoogte en volg Annemart

21 Maart 2015 | Thailand, Bangkok

Hallo'tjes,

Vandaag dag 3 in Bangkok en ik heb al een hoop beleefd. Het is even goed wennen hier in deze totaal andere wereld.
Van 7 graden naar 32 graden en van het rustige dorpje Soest naar de hectische metropool Bangkok.
De eerste 2 dagen heb ik ' geslapen' in een luidruchtig maar toch goed hotel met een super airco! Helaas niet goed kunnen slapen vanwege het tijdsverschil van 7 uur..
Ik heb op mijn eerste dag aankomst niet heel veel gedaan ivm 0 uren slaap in het vliegtuig en oververhitting. De volgende dag ben ik om 7 uur s' ochtends naar the floating Market gegaan, dit is een markt met daar dwars doorheen verschillende kanaaltjes waar Thaise mensen hun handelen verkopen vanuit boten. Ik heb hier rondgelopen en mn ogen uitgekeken naar al het moois wat er te koop werd aangeboden. Hierna heb ik een tocht gemaakt in een longtail boot door het kanaal heen.
Daarna zijn we terug gegaan naar de Khoasan Road waar mijn hotel is. Khaosan Road is the place to be voor backpackers wat resulteert in een waanzinnige drukte en gekrioel van honderden mensen die door deze relatief kleine straat lopen en de Thaise bevolking die hun spullen proberen te verkopen (nog niet gesproken over de taxi chauffeurs en de vele 'vaste' (Lees: in een gebouw) winkels.
's avonds veranderd deze straat in een bruisend uitgaansleven en een mega drukte van toeristen die zich volledig klem zuipen.. niet echt aan mij besteed maar het zorgt wel voor sfeer :)
Na de trip naar de floating Market ben ik al lopend naar de Gold Mount gegaan waar op de berg de tempel Wat Sakat staat. Onderweg kwam ik Frankito tegen (een Argentijn) waarmee ik de berg heb beklommen.
Het uitzicht was mooi en alle monniken en klokken onderweg ook.
Daarna had hij een briljant idee om in een leegstaand gebouw de zonsondergang te bekijken met een fantastisch uitzicht over Bangkok. Echter de reis er naar toe (met lokale bus, andere lokale bus en een uur totaal lopen) verliep niet zonder gebreken en toen we daar aankwamen was de schemering al bezig waardoor we alleen nog maar lichtjes zouden zien boven op het gebouw. Daarbij moesten we een jongen die daar zat geld betalen om naar boven te gaan (slim handeltje).
uiteindelijk kwam ik uitgeput en met blaren op mn voeten weer terug bij het hotel.
De volgende dag (vandaag) heb ik een trip geboekt naar Kanchanabhuri. Dit is een stadje buiten Bangkok (2 uur heen en 3 uur terug...) waar de beroemde spoorlijn (in de 2de WO naar Burma toe) is gebouwd over de rivier the Kwai. Het was erg toeristisch, maar wel mooi om te zien.
Ik ontmoette hier een old man Tom uit Machester, (ENG) die zich als maar af vroeg wanneer we met de excursie groep ' Guiness Beer' gingen drinken. Daarna hebben we een reisje gemaakt met de trein over deze bekende brug naar een lokaal restaurant en daar traditioneel Thais gegeten.
Daarna zijn we naar de waterval Sai Yok Noi gegaan. Een goede badplaats voor de lokale bevolking en voor ons een leuke ervaring rijker.
's avonds kwamen we terug en ben ik naar mijn nieuwe guesthouse gegaan, 1 straat verderop voor meer dan de helft goedkoper.
Daar slaap ik vanavond en morgen wil ik naar the Royal Palace en China Town en als het even lukt ook nog naar de bekende weekend markt van Bangkok.
Die dag daarna wil ik graag UIT Bangkok (opweg naar het Noorden) dit omdat ik merk dat deze stad veel te bieden heeft, maar het wel ontzettend druk is en ik meer wil zien van het veel belovende Thailand!


  • 21 Maart 2015 - 17:34

    Aylin:

    Leuk om te lezen Annemart! Ik volg je :)

  • 21 Maart 2015 - 17:41

    Monique:

    wat leuk om je belevenissen te lezen, hoop gauw nog veel meer te lezen, veel plezier nog

  • 21 Maart 2015 - 18:11

    Saskia:

    Super leuk om dit te lezen...kan je er ook foto's bij doen of is dat niet mogelijk??
    Je kan ook leuk schrijven hoor!!! Ik ben benieuwd naar je volgende verhalen.

  • 21 Maart 2015 - 18:24

    Anthoinette:

    Hoi Annemart,leuk om je te volgen,geniet van je reis door Thailland wij hebben dit voor 8 jaar terug gedaan.
    Liefs en knuffel van ons

  • 21 Maart 2015 - 19:43

    Iris:

    Super tof An! Geniet!

  • 22 Maart 2015 - 11:24

    Ed En Els:

    Hoi Annemart, leuk om je reis ook zo te volgen. Goed om alle indrukken ook zo op te schrijven! We blijven je volgen.
    Liefs ons XX

  • 22 Maart 2015 - 14:01

    Belinda:

    Leuk am om dit te lezen joh.. Je vermaakt je denk Ik wel zo te lezen..
    Ik verheug me op meer verhalen en leuke foto's en heel misschien vind je de ware daar wel joh haha
    Tot snel!


  • 24 Maart 2015 - 10:23

    Marlies:

    Ja ik heb je gevonden...leuk om te lezen..genieten zeg...

  • 28 Maart 2015 - 17:49

    Merith:

    Leuk om te lezen Annemart!
    Valt nog genoeg te beleven volgens mij!! Nu al benieuwd!
    Geniet ervan en heel plezier!
    Maak maar veel foto`s, ben benieuwd hoe het er daar allemaal uit ziet!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Bangkok

Sawasdee

verslagen over mijn reis in Thailand

Recente Reisverslagen:

26 April 2015

Swai Mak Mak

11 April 2015

Same Same, but diffrent

30 Maart 2015

to the north

21 Maart 2015

Check in Bangkok
Annemart

6 weken door Thailand

Actief sinds 21 Maart 2015
Verslag gelezen: 210
Totaal aantal bezoekers 1909

Voorgaande reizen:

18 Maart 2015 - 27 April 2015

Sawasdee

Landen bezocht: